20160510

När vi kom hem från visningarna bad jag Evve kolla lite på Kajsa. Tyckte hon såg lite oren ut igår när jag tog ut dom efter att Petra var här, men det var så lite så jag var osäker på om jag inbillade mig eller inte. Hon klämde och kände och hittade inget, tog och sprang runt lite med henne och då var hon ordentligt halt vänster bak. Visade dock inget med visitertången utan det var bara när hon gick. Var som att hon var låst i kotan och inte kunde böja igenom, men så klickade det till vissa steg och hon gick som vanligt.. Jättekonstigt. Tog i alla fall ut henne på grusplanen som är lite jämnare än hagen för att kunna se lite bättre och efter att hon travar runt nått varv hade en liten hovböld precis i trakten spruckit upp. När Evve sen skar upp det riktigt pös det och bubblade ut. Jätteäckligt! Men jag blev så glad så jag ville grina för jag hade redan antagit det värsta. Att hon fått en fet spark på kotan så att allt var krossat (lite ologiskt eftersom hon inte hade något sår eller så, bara lite gallig). Planerat upp hur jag skulle lösa jobbet imorgon och vem jag kunde fråga om att få låna en sällskapshäst till Paj efter att jag åkt och lämnat Kajsa på kliniken. Så att det bara var en hovböld var ju underbart! Så hon fick ett fint silverpaket och förhoppningsvis är allt bättre imorgon!


Nyrakade ben och silverfot 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0