20160210

Vilken kväll det blev igår. Först helt okej träning på axvall. Blev lite byten, rollbacks och så. Hon ville inte riktigt byta från höger till vänster så jag fick jobba med att få loss henne lite. Fick till ett par bättre byten som jag nöjde mig med. När vi ridit klart och ska lasta hästarna trallar helt plötsligt två hästar iväg. Noreena och Spencer lyckades tajma in att smita under ett olyckligt ögonblick. Vi hörde hovklapper och sen var dom spårlöst borta! Det var kolsvart ute och alla som vart på axvall vet ju hur det ser ut, inga lampor på parkeringen och stora Skövdevägen alldeles brevid! Paniken över att dom kunde dra ut på den var inte liten, så vi börjad leta. Jag med Paj i släptåg (eller ja, hon med mig kanske) eftersom hon inte riktigt är att lita på med att lämnas ensam i transport, varken i eller utanför.. Rätt snabbt kunde vi hitta Noreena som stannat där hon hittade gräs, men Spencer fanns ingenstans. Som tur är är det ju staket runt axvallaområdet och vi gissade att han hade följt träningsslingorna. Lite svårt att kunna se spår eftersom det var koljävlasvart och dessutom regnade lite.. Men vi gick och gick och gick och ropade och letade. Ringde dit mer folk som hjälpte leta, Evve och Gabriel kom med varsin bil. Hittade några hovslagarstudenter som bodde i stugorna som också hjälpte till. Inte en själ fanns på själva stallområdet, varken människosjäl eller Spencersjäl. Efter drygt 2 timmar bestämde jag mig för att åka hem och lämna Paj så vi kunde använda min bil till att leta också, Evves är ju rätt tung med alla verktyg och risken att köra fast någonstans eftersom det var så blött kändes som rätt stor.. Precis när jag åkt skrev Charlotte att han var hittad och det var så skönt! Han hade visst sprungit till en gård i närheten där dom tagit in honom i deras stall. Det absolut värsta är ju när man inte vet vars hästen är, om den sitter fast någonstans eller är på väg mot vägen. Är ju en helt annan sak om man ser hästen men den inte vill komma (så som lille Pajs kan göra ibland när hon tycker det är lämpligt att dra här hemma) de gångerna blir man ju inte rädd utan mest irriterad.. Tar irriterad över rädd alla dagar på året!
 
 
Något trött Pajs efter lite galopp, men hon fick ju sig en rejäl avskrittning igår...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0