20150912

Så gårdagen då. Eller natten kanske... åkte dit i god tid innan så vi båda skulle hinna vänja oss vid stämningen. På framridningen var det trångt, som alltid. Och eftersom det var en openklass var det typ jag och eliten typ, så jag försökte göra mig undan och fokusera på mitt djur. Hon var riktigt duktig och skötte sig jättefint på framridningen. Jag jobbade verkligen på att låta henne gå på lång tygel och inte sitta och tjuvhålla vilket funkade. Fick dock korrigera henne två gånger då hon sprang iväg hejvilt. Inne på banan gick det lite bättre än vanligt. Visserligen sprang hon på rätt friskt men lyssnade ändå rätt ok. Första spinnen började kasst, men gick bättre och mer centrerat dom sista varven. Andra ska vi inte ens prata om. Bytena var också ok men i volten mot läktaren tryckte hon rätt ordentligt och jag valde att inte pressa ut henne för mycket. Nollade mig (givetvis) för jag tog med två händer rätt tidigt men känner att jag nog är på rätt väg ändå. Nästa år blir det att satsa på NRHA klasser så jag får mer tid inne på banan. Som.svårt att träna på att tävla någon annanstans än just inne på tävling 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0