20151122

Ridningen igår. Jag gillade hans sätt att träna. Fokusera på att hästen ska bli avslappnad, lugn och mjuk, istället för att så många andra, bara vilja dra ner huvudet på henne. Många saker han sa stämmer överens med vad George säger, som tex vikten av upprepning. 
Bad om hjälp med spinnen där jag bla inte tycker att hon är tillräckligt centrerad. Men han tyckte inte att det var något jag behövde oroa mig för, att hon står bra och när vi får upp mer fart kommer hon stå ännu bättre. Fick även hjälp med hur jag ska göra åt vänster där hon gärna ställer sig utåt och kastar ut bogen = skitspin. Men nu fick vi lite verktyg att jobba vidare med. Ser fram emot nästa clinic som blir i februari


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0