20150308

Som tack  för att jag sov lite extra igår kunde jag inte somna om efter att jag släppt ut hästarna. Låg och tryckte i en timme innan jag gick upp. Men det var ändå en bra grej för att jag har hunnit  med en massa saker. 
Städat resten av huset, lagat pancakes till frulle, kollat lite på Vasaloppet  (inte så intresseant), fixat stallet, rullat ut den dåliga balen, kollat den andra balen som också var dålig, rullat in den i transporten, åkt tillbaks med den, hämtat hö ifrån en annan bonde, nu i småbal, fyllt stallet med dessa småbalar. Sitter nu och pausar och äter tomatsoppa till lunch. 

Känner mig lite extra stark såhär på internationella kvinnodagen, som helt själv orkade rulla in den lilla 300 kgs balen i transporten. Var inte det lättaste jag gjort kan jag meddela...


Hejdå gammalt hö, Hej nya småbalar.
Just nu vill jag dock mest kräkas på allt hö jag ser. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0