20150716

Så tandläkarbesöket igår. Gick bra, men som jag anade fick jag skämmas över Kajsas tandstatus. Den är inte direkt rolig men nu är det fixad så hon ska kunna äta relativt normalt. Dock visade det sig att hon har slitage på inciverna som mest troligt kommer från näten, så inga mera nät för lille Kajsa helt enkelt. 
Paj var däremot mycket bättre. Riktigt fin tandrad sa han, men lite vass på sina ställen så hon hade fått ett par små sår i slemhinnan då det blivit som små taggar som irriterat henne. Men nu är det också fixat. I hennes mun syntes dock inga spår av att tänderna skulle tagit skada av att äta från nät så det var ju skönt. Fick dock en läxa där också och det var att rida med nosgrimma hör och häpna. Benny (tandläkaren) sa att det är för hon hade små slitningar på första premolarerna som kommer från att hon tuggar på bettet mycket. Och det gör hon ju när jag rider på tränsbettet, tror jag skrivit nå om det tidigare. Med stången är hon däremot still. Så på med nosgrimma med tränsbettet alltså. Tror att tuggandet kan bero på att hon lagt till sig med en ovana. Att hon började tugga när vargtänderna irriterade och sen har det beteendet fortsatt. 
Så inget mer nät åt Kajsa och nosgrimma med tränsbett till Paj. Återkoll om 10 månader igen!


Tjockisar på väg 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0