20150219

Idag är min häst dyrare än någonsin. Var på ridbanan. Vägen dit bestod mest av struttade och jag tänkte att passet antagligen skulle bli likadant. Men inte då. Det gick så jävla bra! Efter uppvärmningen började jag lite med fattningar. Gjorde tusen i varje varv och det gick riktigt riktigt bra. Hon slutade försöka springa iväg i skritten och lyssnade enbart på säte och röst. Hela passet igenom hörde jag Georges röst "If she runs, stop her" och det gjorde jag. "If she pushes you, push back" = varje gång jag kände att hon tryckte mot något av mina ben, oftast höger, fick jag bumpa bort henne. För varje gång gick det bättre och bättre tills hon helt slutade. 
Jag tror att jag på senaste tiden har blivit mycket bättre på att sitta ordentligt och framför allt att titta upp! Att känna hur hon går istället för att stirra på henne konstant. 
Tränade även tempoväxlingar i galoppen. I tisdags gick det inte alls bra i höger varv, men idag! Det har aldrig gått så bra som det gick idag! Satt på långa tyglar och hon lyssnade så jävla fint. Så pass att jag satt och skrattade högt för mig själv, lite tur att ingen såg, men samtidigt mer otur eftersom hon gick så bra. Växla mellan stora snabba och lilla långsamma funkade också. Behövde bara rida ihop henne ett par steg ihop övergångarna innan jag kunde släppa ut henne igen. Nu vet jag verkligen hur det ska kännas när allt är rätt, första gången det känts så med Pajs. Kan säga att idag kände jag mig jävligt duktig och att jag faktiskt åstadkommit något med min ridning. Helt underbart! Att ha Georges arga stämma i huven när man rider är mycket bra. Längtar till clinicen i maj!!



Dyrhäst 

Träffade även Helene som har ridbanan när jag var där. Försökte pracka på henne pengar för att jag får rida där men hon vill inte ha något. Väldens trevligaste. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0