20150217

Min häst är rätt cool. Passet idag funkade överlag riktigt bra. Mycket mycket mjukgörande, twotrack, bananer åt olika håll och kanter. Det mesta kunde jag även göra på en hand vilket kändes riktigt bra! Högergaloppen var det som kändes minst bra, där fick jag inte riktigt samma bra känsla som i söndags. Fick inte upp bogen ordentligt. Lite, men inte ordentligt. Vänstervarv däremot gick super. Övergångar mellan stora snabba och lilla långsamma genom att bara bromsa upp lite med sätet och rösten, hur fint som helst!  Fattningar och avsaktningar nästintill klockrent. Även förvänd galopp och byten till rätt på en hand funkade finfint. 
Först var vi själv men mot slutet kom det in 4 andra varav en skulle rida lektion. Som tur var kände jag att jag var klar rätt snart, men att rida med andra tvingar ju en verkligen att kolla upp när man rider. 

Gammal bild..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0