20151220

Efter en dålig resstart kom vi så äntligen iväg. I Stockholm skulle jag byta kupé och åka med Emelie och Nicklas resten av vägen i deras lite lyxigare kupé. Dock var den i en vagn i början av tåget och jag var i absolut sista vagnen. Fick alltså släpa all min packning (min väska passade precis mellan sätena) genom precis hela tåget och hann under vägen skylla över x antal tår och smälla i x antal huvuden och armbågar. Men tillslut, efter att ha trotsat hinder så som en låst restaurangvagn, kom jag fram. Satt och snackade till halv 3. 
Till Luleå kom vi i utsatt tid och Rick hämtade mig på tåget. Arvids första reaktion på att träffa moster igen sedan i somras var gallskrik, men efter att mutat honom med lite mat var det andra miner 


Under dagen for syster och jag till storheden och julshoppade lite. Hittade ett par klappar åt mig själv vilket ju var nice. Hann även träffa kusin Jenny som kom förbi en sväng och under kvällen kom moster Maria och Micke en sväng. Idag har vi kört till Pajala och nu efter middagen är det såsning i soffan som gäller. Skönt med semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0