20140925

Nu på senare tid har jag börjat fundera på om något inte är lite eller väldigt mycket fel med min kära häst. Antingen lider hon av någon mystisk energiätande sjukdom som gör att hon är helt chill hela tiden. Fast å andra sidan kan hon bralla som tusan i hagen och kommer alltid i fullt ös när man ropar. Alternativ två att hon är blockhalt på alla fyra utan att jag märker något. En halt häst kan ju bete sig så som hon gör i hagen ändå.. Eller så är det helt enkelt så att någon kommer hit om nätterna och tjuvtränar henne. Min lille Pajs. 
 
Idag när jag red var jag tvungen att sluta efter bara en liten stund. Allt funkade helt klock. Började med skänkelvikningar och twotrack. Hittills har hon alltid haft svårare åt höger och ofta tappat formen lite i övergångarna mellan skänkelvikning och twotrack, men inte idag. Idag bara lullade hon på. Inte heller fick jag sitta och driva henne konstant i twotrack åt höger utan hon orkade bära sig mycket bättre. Vad är uppe med det? Vars ifrån kommer det? Hade egentligen inte tänkt galoppera nå idag för det är lite halt eftersom det är blött, men hon kändes så himla stadig så jag kunde inte låta bli, och inte var det några problem. Efter en liten stund kom jag inte på vad mer jag kunde göra och det kändes så dumt att göra mer eftersom hon bara flöt på så jag hoppade helt enkelt av och gick in istället. Ska bli så himla värt att åka på clinic om två veckor för jag behöver verkligen få hjälp att komma vidare nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0