20140925

Fick en fråga..
 
Hej! Såg att du läst etologi och djurskydd. Jag funderar på att söka nästa höst. Är du nöjd med din utbildning? Jobbet du har nu, fick du det tack vara den? Var det fler som fick jobb direkt efter examen? Tacksam för svar! :)
 

Så jag ska försöka svara så gott jag kan
 
Är jag nöjd med min utbildning?
Ja jag är jättenöjd med min utbildning. Var lite tveksam innan jag började, men jag har verkligen haft hur kul som helst. Lärarna är underbara och man kan verkligen göra utbildningen till sin egen. Har vart fantastiskt att vara omgedd av människor som har (i stort sett) samma syn på djur och djurhållning som jag själv och jag har verkligen fått mycket utbyte av både lärarna och mina kursare. 
 
Fick jag mitt jobb tack vare utbildningen?
På det kan jag svara både ja och nej. Började inom företaget som sommarjobbare i stallet och det fick jag delvis på grund av utbildningen, men också tack vare att jag hade erfarenhet av djur och maskinkörning. Att jag sen fick det jobb jag har nu, på labbet, är som en följd av att jag hade en fot inne på företaget och dels tack vare utbildningen. Vid första intervjun sade dom vid flera tillfällen att utbildningen gjorde mig lite extra intressant, och det är ju kul att höra.
 
Fick många jobb efter examen?
Det här är jag liiite osäker på. Vet att många fått sommarjobb som varit djurrelaterade, men om det varit jobb som blivit förlängda törs jag inte svara på. Det är även många som valt att plugga vidare på någon master antingen i Uppsala eller Linköping. Några har startat egna företag, några är arbetslösa och några jobbar men inte inom något djurrelaterat så kort sagt är det väldigt spritt vad man gör. 
 
 
Nu har ju utbildningen precis flyttat till Uppsala där dom första studenterna tagits in nu ihöst. Vad jag vet är det många av lärarna som tyvärr inte följde med, och lärarna var verkligen en stor anledning till att jag tyckte att EoD var så bra som det var. Tror säkert att det blir fint i Uppsala också, men jag tror även att man får räkna med att det blir en del förändringar, men det är helt klart värt att söka tycker jag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaret, nu har jag lite att fundera på! :)

Svar: Hoppas det hjälpte :)
Linnea

2014-09-26 @ 19:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0