20141110

När vi bytte däck på bilen förra veckan beslutade jag mig för att det är dags för en uppgradering. När vi körde hem från clinicen beslutade jag mig för att det är dags för en uppgradering, rätt snart. På väg hem stannade vi för att tanka och köpa mat. När vi skulle åka därifrån tyckte bilen att det var onödigt och vägrade starta. Absolut vägrade! Testade starta den med kablar och två olika bilar, för säkerhetsskull, but nothing. Fick ringa assistanskåren och få professionell starthjälp för drygt 1 100 kr och då startade fanskapet utan problem. Tur var väl det eftersom Pajs stig i släpet. Och tur var även att hon var världens tröttaste häst som inte orkade leva krig i transporten eftersom vi vart stående typ 2 timmar. Duktig häst.
Sista gången jag åker långt med den bilen. Nu blir det en ordentlig bil som jag kan känna mig trygg i, även med transporten på och vinterväglag. Fyrhjulsdrift kommer det bli, något annat känns idiotiskt att satsa på.



Här står vi och väntar. Skitbil..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0