20141103

Så en evighet senare var datorn igång. Får se om den håller och klarar av att publicera allt..
 
Men i alla fall, tävling i lördags. Hade anmält mig till trail w&t, versatile horse och western riding. Trailen tog jag enbart för att få känna lite på grinden innan det var dags för vh. Hittills har inte vår trailkarriär varit sådär väldigt strålande med diverse spektakel vid grind och bro och symaskinsturbo över bommar, men i lördags gick det hur bra som helst! Lille Paj var den coolaste häst ever. Det enda vi missade lite på var travbommarna, där hade jag kunnat ta in henne lite mer innan. och så tittade hon lite på bron men gick snällt över ändå. Lille superhäst. 
 
 
Nästa klass var vh. Där brydde hon sig inte heller om grinden som vi öppnade från fel håll dessutom. Även ryggningen genom L gick bra och resten var inte heller något jag kan klaga på. Det enda var att det var lite tight att göra stor och snabb volt, men det är ju inte något Pajs kunde påverka. Jättenöjd med henne även i den här klassen
 
 
Sist ut för dagen var western riding. För ovanlighetens skull var det ett mönster med riktigt många byten i så jag hann bli lite nervös vilket smittade av på henne. Dock släppte det när vi väl kom igång med mönstret. Överlag är jag jättenöjd med den ritten också, dock går det ju rätt snabbt och bytena satt inte riktigt. MEN jag kände ändå att jag hade henne med mig och att hon lyssnade och fokuserade på mig istället för att leta saker att hoppa till för. Verkligen en jättewin!
 
 
Dagen slutade med två förstaplaceringar i trail och wr, och en andraplats, med den välkända 0.5p efter vinnaren i vh. Men oavsett placeringar är jag så himla nöjd med hästen. Hon har gjort såna framsteg under den här tävlingssäsongen så jag känner att det nog finns hopp för henne. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj tack! Nu har jag lite att bita i till uppvärmningarna, two track har jag dock ingen koll på. Ska kolla upp detta tror jag :p
Red för Lotta Dabro men har inte gjort de på jättelänge o vet inte om hon kommer ut längre, så har väl inte riktigt nån nu :( man tappar liksom motivationen lite då.

2014-11-04 @ 01:42:58
URL: http://granbark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0