20140517

 
Träningstävling stog på schemat idag
Blev som sagt två klasser för oss idag. Reining och Western riding. 
Dock måste jag lära mig att läsa mönstrena ordentligt för  jag lyckades med att rida fel remönster. Det skulle visst inte vara några byten men det la jag till. Nåväl. Bra träning. Pajs skötte sig helt ok, övergångarna mellan stora och lilla gick rätt bra. Det enda som inte funkade var, håll andan, stoppen. Den lille hästen vill bara fortsätta springa. Sen var väl spinen inte det bästa vi gjort heller men skit samma. Överlag är jag ändå helt ok nöjd med den
 
Gick bättre i wr, red rätt väg (win) och fick till allt utom, håll andan igen, stoppet och ryggningen. Hon ville hellre stirra genom porten som var rakt fram. Men hon visade inga tendenser till att vilja stegra, övergångarna och fattningarna funkade riktigt bra. Slutade med att vi kom 3a av 11 startande så det var ju roligt
 
 
Är jättenöjd med Paj och hur hon betedde sig idag. Skitfin på framridningen och jag märker så himla skillnad på galoppen. Alla små  tips George gav ger resultad så himla fort. Verkligen en wow- och ahakänsla utan dess like! Känns så jävla bra att hon verkar känna sig tryggare inne på tävlingsbanan också. Har dock märkt att jag är rätt bra på att sluta rida där inne, det får jag skärpa till mig med. Kom på mig själv med att mest såsa runt idag och så fort jag började rida henne inne på tävlingen också gick det bättre
 
 
Nu ska jag steka plättar som jag, i sann tv-kocksanda förberedde smet åt igår. Sjukt hungrig jag är
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0