20140516

Idag var det varmt att rida. Flugjävlarna har börjat komma också vilket är väldigt irriterande. Dom är på en som tusan och Pajs blir så himla irriterad av dom. Men trots det fick vi till ett bra pass. Gjorde ett par riktigt fina övergångar från skänkelvikning till two track åt höger som är vårat svåra håll. Även galoppen kändes bra, men dock blir hon lite hängig bitvis så det får vi jobba på.
 
Efter jag var klar med träningen fick hennes man och svans en rejäl genomgång. Brukar oftast bara snabborsta men idag var jag lite noggrannare. 
 
Sen tog jag Kajsa och gick på en promenad. Slutade med att vi joggade delar av promenaden ändå. Kajsa vart lite svettig och jag med för den delen. Hej kondis, nej jag hade visst ingen..
Efter det fick hennes man och svans också en rejäl genomgång. Kammades, pälsglansades och klipptes så hon också blev fin. Efter det betade vi lite gräs kring hagen. Så fort jag skickat in träckprovet och fått resultat på det så blir det byte av hage. Och efter eventuell avmaskning också givetvis. Hoppas jag slipper det iår dock..
 
 
 
Nu är jag jättetrött och funderar på att gå och lägga mig och kanske kolla nån serie eller så i sängen.. Som tur är ska jag vara med i klasser som går först efter lunch imorgon så det blir inte så tidigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0