20140512

Har som sagt haft en superbra helg, nu förstår jag verkligen varför Evalill tjatat på mig ett par år om att jag måste komma och rida för George. 
 
Åkte upp till Evalill i fredags, plockade upp Evve på vägen. Red på kvällen men hon var rätt spänd och tittig. Var ju i och för sig en rätt lång resa.. Lossnade dock lite mot slutet.
 
Lördag morgon åkte vi upp till Arvika och clinicen. Första passet fick vi göra mycket spinövningar. George hade hur många olika som helst vilket var bra, då kunde man hitta en som passade hästen. Sen var det two track, lite byten och galoppjobb. Fick bra tips på hur jag ska få upp hennes högerbog som hon lätt tappar i galoppen och det var stor skillnad under helgen.
 
Andra passet blev det också lite spin, mer twotrack och få henne att flytta undan benen mer
 
På kvällen åkte vi ut med en flotte och grillade. Var väldigt trevligt och jättefint väder också. Dock lite kallt för att bada..
 
 
Söndagen blev det ännu lite mer two track och spin. Fick mer detaljer jag kan pilla med för att få till spinnen. George sa att om jag tränade på det varje dag, så kommer vi få till det bra om en sisådär 50 år. Sen skrattade han rått. 
 
Eftermiddagen blev lite stopövningar. Nu vet jag hur jag ska tänka och hur vi ska få till bra stop i framtiden. 
 
Överlag så var det en skitbra helg, George hade massa bra övningar för dom olika momenten. Och trots att han kallade Paj för en åsna tror jag ändå att han tyckte att hon var en helt ok häst. Han sa att vi gjorde stora framsteg under helgen och att han kunde se skillnad i både galoppen och spinen bara på den tiden vi var där. Han sa att om vi bara fixar twotrack så kommer resten att falla på plats också, så nu vet jag vad vi har att öva på. Och så sa han att hon hade en bra byggd kropp vilket var jättekul att höra!
 
Frågade honom vad jag ska göra när hon börjar stegra inne på tävlingsbanan och han sa samma sak som jag tänkt, mer tid inne på banan. Om hon stegrar hemma när jag tränar ska jag släppa tyglarna och driva på henne. 
 
Har massa filmer som jag ska gå igenom så det kanske kommer upp lite bitar senare, vi får se...
 
Well tillbaks till verkligheten och exjobbet, ska skriva någon timme sen ut och rida! Så sjukt taggad
 
 

Kommentarer
Postat av: mor

Vilken vacker bild!!!

Svar: Ja det var väldigt fint :)
Linnea

2014-05-12 @ 19:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0