20140507

Blev ett hoppass ikväll. Trots regnet och att stora ridhuset var bokat. Som tur är märker man inte alltid av att det är pissväder när man rider,  utan mer när man sätter sig i bilen och börjar köra hem och känner hur det sipprar igenom vatten från jackan på diverse ställen... Oh well...
Passet gick i alla fall helt ok, men i början var hon inte alls med mig. Huvudet åt alla håll och kanter, omöjlig att stoppa, ville inte lyssna eller fokusera. Dock blev det bättre när vi kom igång med hoppningen och hon kom på att det faktiskt är roligt. Skyller hennes ofokusering i början på passet på vädret. 
Sibban tycker att vi gjort framsteg sen första gången och det är ju tur. Kunde ju inte bli så mycket värre heller. Men det är roligt när man har någon som kan och att man märker att det faktiskt går bättre. Så länge jag är fokuserad och vågar driva på henne och rama in henne lite så går det faktiskt helt ok!
 
Nu ska jag såsa på soffan en stund innan det är dags för sängen. Verkar som att det slutat regna så hästarna får nog sova ute. Ska kolla till dom en sista gång innan jag lägger mig senare.. Så jävulskt skönt att ha hagen 30 meter från dörren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0