20140331

Så var tävlingspremiären avklarad. Kan inte direkt säga att jag är nöjd. 
Startade versatile, reining och westernridning. Först ut var versatile. Hon var lugn och fin på framridningen, kändes dock inte riktigt helt 100 i högergaloppen som i vanliga fall är vår bästa galopp, men hon kändes ändå fin och med mig med huvudet. Dock sket det sig totalt inne på banan. Mönstret börjar med en grind. Fuck this shit sa Paj och ställde sig direkt. Ville inte alls vara med eller ens stå still vid grinden. Kul häst. Efter dryga minutens trixande kunde vi i alla fall stå still i två sekunder brevid grinden och gick vidare. Rygga genom L var inte heller någon hit, och resten av mönstret kan jag inte direkt skryta med heller..
 
Nästa klass var reining. Gick ungefär likadant där. Började med att ställa sig och hoppa runt. När vi väl kom igång gick det väl lite bättre, för det är ju svårt att stegra i galopp...Hon vill ju gärna göra allt på en gång. När jag kollar på filmerna ser hon bitvis rätt cool ut, men när man sitter på henne är det som att sitta på en bomb. Varenda muskel är spänd till max, en mindre trevlig känsla kan jag meddela.
 
Sista klassen var wr. Kan väl säga att den gick bättre, men inte alls bra, men hon höll sig på marken vilket ju var ett framsteg. Det går som bra att vara på banan så länge hon får röra på sig. Det är det där med att stå still som hon flippar över. Nå gick som sagt lite bättre, missade första bytet och hon ville inte riktigt lyssna i galoppen öht men men, vi tog oss runt. Och vann till min stora förvåning. Men det kan inte varit för att vi var bäst,  utan minst sämst eller vad man ska säga utan att vara allt för taskig mot dom andra. 
 
Funderar lite på om jag ska rida första klassen på spring break på tränsbettet så jag har henne på två händer direkt. Får kolla vilket mönster det var och fundera lite..
 
 
En rosett med hem blev det i alla fall..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0