20140318

Så passet igår då som gick så bra. Eller ja, bitvis bra, bitvis kasst. Men vi fokar på det positiva tycker jag. När det går dåligt är det ju mitt fel och ingen annans och egentligen vet jag vad jag gör för fel..
Men i alla fall.. Evve var med och filmade massor vilket var skitbra! Är som svårt att få nå vettiga filmer när man är själv. Dessutom skrek hon lite på mig när jag gjorde konstiga saker, typ sitter som en säck, och det är ju alltid bra att ha någon på kanten som ser vad man gör.
 
Under uppvärmningen kändes hon riktigt bra, lyssnade fint, var mjuk i kroppen och höll en bra takt.
Tränade WR mönstret vi kommer rida på Spring Break och det gick ändå helt ok. När jag gör rätt, kan tilläggas. När det gäller byten på serpentinerna på långsidan måste jag tänka på samma sätt som i reiningen, annars skiter det sig och det är ju onödigt. Serpentiner över hela banan går som mycket lättare på nå sätt. Märker att jag tappar henne så fort vi gjort något, ett stop, en rollback eller övergång. Jag kan inte sitta och vänta på att hon ska hitta formen, utan det är ju mycket bättre om jag hjälper henne och visar vars hon ska vara. Att vara passiv är ju inte direkt ett bra sätt att komma framåt på.. Även att jag måste ge fan i att hålla på och fippla med min handled så extremt mycket som jag gör bitvis. Fy på mig! Borde egentligen typ tejpa fast något när jag rider som gör att jag inte kan hålla på att vinkla runt den hejvilt. Och det där med att dra upp knäna ska vi inte ens prata om.. Fick i alla fall till ett par bra stops. Hon stannar verkligen bara jag sätter mig och ber henne om det. Måste bara våga lita på att hon gör det inne på tävlingsbanan också. Där brukar jag konstigt nog rida på ett helt annat sätt än vad jag gör när jag tränar, oh the logic.. Men hon kan ju, egentligen, och jag kan ju också, egentligen. Måste bara våga lita på henne som sagt..
 
 
 
 
 
 
 
Bjuder på ett par bilder från filmerna. Hon är ju ändå rätt snygg min lille häst
 
 
Tränade lite spin också, därav den snygga lindningen. Är lättare att se om hon står på rätt ben eller inte när benen är olika färg. Är ju så väldigt dålig på att känna hur hon står. Men hon står nästan alltid på rätt ben, det vi måste jobba på är framåtdrivningen, vilket jag också misstänkt. Nu vill hon gärna sätta innerben lite snett bak, när hon trampar om. Hon håller sig visserligen innom ett litet område och flyter inte ut så mycket eller ofta, gör hon det är det för att jag håller för mycket på ytter. Men att få henne (och mig) att tänka framåt i spinnen är något jag måste jobba på..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0