20140308

Gick till ridbanan och fick ett rätt ok pass ändå. Var ett tag sen vi tränat ordentligt och har inte vart på banan sen innan jag började läsa dubbelt förra hösten. Ett tag sen alltså..
Galoppjobbade och fick till ett par jävligt bra fattningar som verkligen kom bakifrån i höger varv. Sen var jag lite dum och hon hann bli lite för trött när det var dags för vänster så det gick inte riktigt lika bra. Men vi tar igen det nästa gång istället.
Hade sällskap av en liten tjej på en fjording på banan som jag även fick hjälp av att filma när jag spinntränade. Måste verkligen våga släppa fram henne mer och lita på att hon inte springer iväg. I alla fall väldigt kul att se att hon står på rätt ben åt båda hållen, har som lite svårt att känna det så jag får fuska med spegel när det går. Skulle även vilja att hon sätter sig mer på röven i spinnen och inte har så mycket vikt framåt, men det får vi jobba på helt enkelt.
Imorgon blir det nog något lite lättare pass här hemma för jag tror hon kan vara lite trött.. Ska bli skönt när all vinterpäls är borta
 



 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0