20140304

Idag har vart en helt okej dag. På förmiddagen fick jag vara med när en häst fick sitt ena öga amputerat. Rätt fränt att se, såg helt sjukt brutalt ut men gick ändå rätt snabbt att få gjort. Klart på typ 40 min.
På eftermiddagen fick jag vara med om en buköppning. Det var en häst som kom in med svår kolik och tyvärr inte gick att rädda, så den fick somna in. Hästen var gammal så jag tycker det var helt rätt beslut att ta bort den. En buköppning är ju inte det lättaste man kan låta sin häst genomgå. Den öppnades efter avlivningen och det visade sig att den ändå inte gått att rädda. Var lite fränt att se allt på riktigt som man sett på bild. På bild brukar ju dock allt va pedagogiskt färgat, tunntarmen är blå, blindtarmen röd, tjocktarmen grön osv. Nu var det ju inte riktigt så, men ändå lite tufft att få möjligheten att se det.
Har dock starka funderingar på att höja försäkringen på Paj. Skulle något hända vill jag inte att man inte ska kunna göra allt för henne för att försäkringen är maxad.. Skulle något hända med min lille Kajsatant är ju läget lite annat, hon skulle få somna in om det var något allvarligt. Men det hålls ju en tumme för att inget sådant ska hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0