20140731

Så var dag ett slut..
Resultatet blev väldigt varierande. Gick skit i både ranch pleasuren och horsemanshipen, men reiningen gick däremot bättre. Hon var riktigt fin på framridningen och inne på banan kände jag att jag hade henne med mig mycket bättre än i dom tidigare klasserna. Volterna mot läktaren var lite svajiga, hon kollade rätt mycket och spände sig. Men som tur är fick vi vara inne på banan en stund innan klassen började och då galopperade jag runt där ett par varv och jag tror att det gjorde rätt mycket ändå. Vi gled ut rätt mycket i spinnen och fick fel galopp från första rollbacken, men det gör inte så mycket. Är bara glad att hon höll sig rätt så chill inne på banan och ändå kunde lyssna, bitvis till det läget att jag kunde släppa ut henne rätt mycket vilket kändes jättebra.
När jag kom ut från banan fick jag kommentaren "du ser nöjd ut" av gatekeepern och det var jag.
Efter reiningen var det 4 timmar tills trailen var beräknad att börja så jag valde att stryka mig. Både för min och Pajs skull. Speciellt eftersom jag ändå var nöjd med reiningen och det är ju alltid bra att sluta på topp
 
Så nu ligger jag hemma på soffan, har precis käkat och ska nog kolla lite breaking bad innan det är dags för att sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0