20140730

Alltså. Det är ju typiskt. Hela dagen är det svalt, blåser rätt mycket och moln. Precis när man slutar kommer solen och jävlas. Nåväl. Gick i alla fall till ridbanan som jag hade tänkt. Var betydligt mindre flugor och bromsar där än vad det är hemma, vilket var väldigt skönt. Dock var det lite svårt att skrittjobba eller träna halter eftersom Pajz är såpass känslig (och ibland lite fjantig när det gäller flygande fän). Red igenom ranch pleasure mönstret tills imorgon och det gick rätt bra. Dock ska man göra 1,5 varvs vändning från galopp vilket jag gissar Pajz kommer ta som en rollback, men skit samma. Blir säkert bra ändå, har ju som sagt inte så höga krav (läs inga krav) på resultat eller placeringar, utan så länge hon, och jag, håller oss lugna så är jag nöjd. 
 
När vi kom tillbaks packade jag bilen och fixade iordning transporten, fyllde vatten i hagen, duschade, satte på en tvätt och städade köket. Nu ska jag bara softa på soffan och sno en öl från Evve och kolla film. Sen även gå och lägga mig i tid. Tänkte att jag för en gångs skull inte skulle vara där 2 minuter innan vetbesiktningen stänger för dagen höh..
 
Klasserna vi ska vara med i imorgon är då ranch pleasure som sagt, horsemanship, reining och trail. Kommer som sagt bli en lååååång dag. Har även planerat på att ta med mat för att undvika onödig irritation från mitt håll
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0