20140726

Blev ett pass med Pajs idag. Vädret slog ju om från kokhett till snudd på regn så det blev rätt mycket svalare och flugorna var inte lika ihärdiga heller. Även att det gick riktigt bra. Kajsa fick stanna inne i stallet medans jag red och jag tror att det stressade Pajs lite för hon var lite ofokad i början, men lugnade sig sen.
Tränade spin, twotrack och byten och det gick riktigt bra! Har inte tränat spin ordentligt på länge men det kändes rätt bra ändå. Vet inte hur det såg ut, men jag kör på känslan. Även bytena och twotrack i galopp gick super. Har faktiskt aldrig gått så bra att få henne att flytta sig i galoppen åt båda hållen men nu kändes hon riktigt mjuk och svarade bra på skänkeln utan att för den sakens skull ösa på i 190. Nöjd matte, nöjd häst!
 
Har gått tillbaks på att rida på tränsbettet och lämna stången ett tag. Fick ju inte till hennes högerbog på stång och tänkte att då är det bättre att backa ett par steg. Har även siktat in mig på ett nytt tränsbett som variation, och så vet jag ju inte om det jag har är godkänt att tävla på. På springbreak godkände ju Rick det, men inte den andra domaren och i och för sig är det ju Rick och Maybritt som ska döma nu på nationals, men det känns dumt att chansa, och jag vill inte rida på stång som sagt.. Snälla Siiri ska kolla om western horseman har med det här bettet till HjoKo som går nu ihelg. Vore nice att få det och hinna rida med det ett par dagar innan torsdag i alla fall
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0