20140720

Så tävlingen då. Hade anmält mig till trail w&t, versatile, reining och wr. Tyvärr blev versatile inställd för det var bara jag som var anmäld. Men men. Vi åkte till Arbrahamnstorp på morgonen, första gången jag var där men det låg ju riktigt riktigt fint till. Trevlig utsikt över Vättern och bra bana

Första klassen var trail, började med grind vilket Pajs tyckte var råläskigt och tramsade runt lite. Men jag kände mig duktig som behöll lugnet och efter typ en minut (en smärre evighet inne på banan i och för sig) så var vi igenom. Bron som fanns var råhög och jag tror att jag tyckte den var läskigare än vad Paj gjorde vilket fick henne att kolla lite extra på den. Men över kom vi i alla fall. Resten av mönstret gick rätt bra, lite snabbt, men jag är nöjd med henne ändå. Har ju knappt tränat någon trail alls så. Ställde mest upp på kul så och vi nollade oss inte utan slutade på en tredje plats (av tre men det är en petitess, samma poäng som tvåan faktiskt höhö)
 
 
Sen var det reining. Hade lite kort uppvärmning för dom två som skulle starta innan mig hade tydligen strykit sig, men jag är ändå väldigt nöjd med den ritten. Gillar att vi fick till bra vägar och skillnad på både tempo och storlek på volterna. Dock blev första bytet väldigt dåligt för jag missade totalt att förbereda henne på det och att vi skulle in på en liten långsam efter, andra gick bättre. Ser på filmen också att jag slarvar rätt mycket i rollbacksen så det får vi jobba på helt enkelt. Men som sagt, riktigt nöjd med den ändå. Trodde dock att jag nollat mig i och med att vi fick in några extra ryggsteg innan spinnen, men det gjorde vi inte utan vi vann klassen med score 68 tror jag det var. Och nu var det 7 startande har jag för mig så det var ju roligt
 
 
 
Sista klassen för dagen var wr. Även den ritten känner jag mig nöjd med. Hon kändes rätt lugn genom hela och att vi totalt missade andra bytet var enbart mitt fel, jag fipplade med annat och glömde vad jag höll på med. Det gjorde att vi kom tvåa, annars hade vi vunnit och om jag inte minns fel var vi 5 startande och jag score 67p
 
 
 
Så dagens resultat, duktig häst, nöjd matte!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0