20140209

Idag är min häst inte billig!
Var i väg på Pay and Ride som sagt. För det första stod hon som ett litet ljus i transporten hela vägen. För det andra var hon hur cool som helst hela dagen. Pausade så fort vi stannade och hon fick långa tyglar, brydde sig inte alls om att några av dom andra hästarna var lite hoppiga utan bara stod och sov.
Först var det trail. Gick ju snabbt så som det brukar, men varken grind eller bro var något problem. Det som däremot var svårare var att komma ihåg banan. Trodde jag. Fick smärre panik mitt i och tänkte att jag red fel väg, och när vi sen inte riktigt kom rätt på ryggningen var jag sjukt nära att ta med två händer, men precis när jag skulle göra det kom vi rätt och kunde rygga genom L;et, så det var ju tur
 
Sen var det reining. Hon gick så jävla bra! Gled iväg lite i spinnen men det gjorde absolut ingenting. Bytena satt, fick till skillnad på volterna, inte så våldsamt mycket, men ändå att jag var nöjd själv. Hon ville inte riktigt stanna, men det beror givetvis på mig. Inne på tävlingsbanan börjar jag med att ta i henne innan jag ber om stop. Sjukt ologiskt och en ful olat jag genast måste sluta med! Klart hon inte förstår att hon ska stanna när jag gör något helt annat än vad vi brukar. Men trots det fick vi till helt ok rollbacks och överlag var det vår näst bästa reiningritt i tävlingssammanhang någonsin.
 
Sist ut var wr. Den gick rätt snabbt och vi missade lite i första bytet, andra gick bättre och överlag är jag nöjd med den ritten också, förutom ett litet missförstånd vid avsaktningen från galopp. Men även här är det ryttarfel. Varför göra samma som när vi tränar när man kan göra något helt annat inne på banan, a la suprise Paj, läs mina tankar. Inte så snällt och det ska jag som sagt sluta med snarast!
 
 
 
Efter det fick vi prova rida ett av dom omöjliga mönstrena med tusen byten så att dommaresekreteraren skulle få träna att skriva när det gick fort. Cissis ridhus är ju rätt litet så det blev väldigt tight, men Paj var jätteduktig. Trött häst som inte tränat så mycket byten egentligen med en ryttare som ger konstiga signaler. Var i alla fall kul att testa trots att det var rejäl överkurs för oss båda. Men dock satt ett par av bytena riktigt fint, vilket jag är förvånad över. Tar det som ett tecken på att hon verkligen är arbetsvillig och vill pleasea och göra rätt, vilket också funkar så länge jag gör det.
 
Men trots mina ryttarfel är jag supernöjd med den lille hästen. Hon imponerade verkligen på mig idag! Resultatet av allt blev tre vinster och en massa grejer med hem!
Två kilo hästgodis, höpåsar, snoddar, benlindor, en keps, ett presentkort hos Friberger och ett på massage antingen till mig eller hästen, och den lär ju Pajz absolut gjort sig förtjänt av idag!
 
 
Även att hemresan gick bra. Noll problem att lastas och noll problem att åka. Smällde i lämmen en gång, men det var för att det var väldigt gropigt precis där så det är helt ok tycker jag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0