20140831

Så en liten rapport om gårdagen då. Lastade och åkte iväg mot Abrahamnstorp och Hjo. Vår första klass för dagen var reining c. Känner mig rätt nöjd med den, vi flöt ut lite i spinnen, men överlag ändå rätt ok. Stoppen funkar ju som vanligt inte så bra, men å andra sidan har jag inte tränat så mycket på det från galopp heller.. Där kom vi i alla fall 4a av 6 
Klass två blev reining d som också var KMklassen. Den ritten är jag mycket mer nöjd med men efter att ha kollat igenom filmerna så måste jag verkligen trycka på henne mer i stora volterna för att få till en bättre temposkillnad. Bytena gick bra, rollbacksen funkade och spinnen var mer centrerad också, så nöjd var jag allt. I den hamnade vi på 3e plats vilket jag inte hade trott så det var roligt. Bara slagen av Helene Hokkanen med dom två hästarna hon hade med sig så jag får ändå vara väldigt nöjd, och det är jag också.
 
 
Sen var det dags för trailen vi egentligen inte skulle vart med i. Där blev det lite hysteri och kaos. Hade ju lovat Pajs att vi inte skulle hålla på med trail mer så jag hade lite dåligt samvete (hej antropomorfism...). Började med en läskig bro som vi visade att man faktiskt kan ramla ner lite från följt av mycket mycket tighta och stela serpentiner och symaskinstravbommar. Som tur är kan man ju skratta åt hur det såg ut och skylla lite på en gigantisk presenning som stod och blåste väldigt mycket precis utanför banan i ena hörnet. Men men. Grinden gick däremot riktigt bra och den låg sist så vi gick ändå ut från banan med en bra känsla. Tokigt nog slutade vi 2a i den klassen, men det var enbart på grund av att två andra ryttare gjort missar så de blev diskade. Annars hade vi garanterat kommit på en betydligt lägre plats...
 
 
 
Efter lunch blev det western riding och det är jag nöjd med. Började med D klassen som gick bra. Det kändes lite stressat och spänt, men efter att ha kollat filmerna så blev jag riktigt nöjd för det syns inte alls så mycket. Bytena satt och vi fick ändå till fattningarna helt ok. Slutade med att vi vann den klassen och blev då även klubbmästare i WR. Jätteroligt och det trodde jag inte heller!
Sist ut var wr e som jag startade på stången. Har ju inte ridit på en hand alls mycket på sistone utan hållt mig till tränsbettet, men kände att jag får väl testa lite ändå. Gick inte lika bra som klassen innan, hon var mycket snabbare, och passade på att titta mer eftersom hon känner att jag inte riktigt har samma koll på en hand. Men vi satte fattningarna och avbrotten utan att jag behövde ta i henne så mycket också så jag är ändå nöjd. Att det inte ser bättre ut är ju helt mitt fel men jag tänker inte stressa fram att börja med stången igen utan vi tar och känner oss helt trygga med tränsbettet först tänker jag. En sak i taget helt enket.
Men oavsett vann vi den klassen också så det var ju roligt
 
Dagen slutade alltså med två vinster, en andra, tredje och fjärde plats. Med oss hem fick vi 5 presentkort på ridlektioner, 15 kg hästmat, ett täcke till Pajs och en ordentlig höpåse så helt klart en värd dag.
Att Pajs har blivit så cool på framridningen och inte gjorde några tillstymmelser till att vilja ställa sig inne på banan är också en riktigt win! Vi kunde stå still i flera sekunder inne på banan utan att hon gjorde något. Visst känns det ju att hon är spänd och vill göra saker hela tiden, men hon står i alla fall still. Låter kanske inte som mycket, men det är stort för oss!
Så himla nöjd med henne är jag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0