20140828


Idag har varit en alldeles förträfflig dag. Började med att Jonas ringde och sa att jag fick jobbet på labbet, starting monday. Åkte till ridhuset med Pajs, inga problem med transporten. Väl där gick träningen skitbra. Så värt att kunna rida med speglar ibland så jag verkligen får känna hur det känns när hon går rätt,  speciellt i twotrack i galopp där jag tydligen låtit henne fuska mer än jag trodde heh. Även spinnen funkade helt åk, riktigt bra åt höger och något sämre åt vänster. Måste vara den där högerbogen jag ännu inte får upp tillräckligt. Men nöjd med passet i helhet. Sen blev det tvätt av ett stycke gris. Och hemfärden gick även den utan svårigheter. 

Är verkligen så himla skönt att ha fått besked om jobbet. Nu behöver jag inte leva lika sjukt snålt som tidigare. Inte för att jag kommer börja slösa pengar eller så, men det kommer ändå bli en sjukt stor skillnad ekonomiskt. Och för att inte tala om den psykiska stessen som ändå funnits där trots att jag valt att ignorera den större tiden. Så himla skönt!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis igen! Sjukt glad för din skull! :D

Och ang. Ögonen jag glömt svara på så är det min lins i ögat som tycker det är dökul att ändra sig lite från år till år, och då ansträngs den och jag får huvudvärk, typ. :)

2014-08-28 @ 23:33:07
URL: http://granbark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0