20140825

Hade ett riktigt bra pass med Pajs. Dålig timing dock att typ fem minuter efter vi gått ut började det dugga lite, men det gav sig rätt fort. Tränade mycket galoppövningar. Twoträck, förävnd galopp och fattningar och det gick riktigt bra. I den förvända ville hon byta lite i början, tror inte att det var för att det var jobbigt utan mest för att hon "är van" att byta. Mycket nyttigt att hon får lära sig att vänta på signalerna från mig ordentligt och inte bara chansa vad som ska göras. På slutet kunde vi galoppera hela varv på en stor volt utan större svårigheter och med rätt slacka tyglar. Även twotrack gick riktigt bra i galoppen, är en fantastisk känsla när hon verkligen tar i med hela kroppen och bullar upp sig i en riktigt långsam galopp. Även lite spinn blev det idag och det känns som att det går lite bättre för varje gång. Känner även att jag börjat rida henne mer ordentligt på sista tiden. I november är det ju Georgeclinic igen så det vore ju trevligt om han inte behöver skälla på mig för att jag inte tränat något sen sist
 
Bättre timat var att när jag ridit Paj och precis hade tagit in Kajsa började det totalt ösregna näst intill direkt efter vi kom in i stallet. Hästarna har fått vara inne ett par timmar för att kunna vila ordentligt. I alla fall Kajsa vilar mycket bättre inne än ute. Passade på att fläta ner hennes man lite och kela lite extra med min tant. Har drömt om henne ett par gånger dom senaste nätterna även. Mest att hon gjort konstiga saker så som rejsat runt i hagen och annat för henne onormalt
 
 
Gammal men fortfarande fruktansvärt söt
 
Kajsakel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0