20140818

Red med stången idag, första gången på riktigt länge och det gick bra. I början gick det riktigt bra, hon var avslappnad, lyssnade bra, alla fattningar vi gjorde var skitbra, och galoppen fungerade också åt båda hållen. Insåg även att jag satt rakare och bättre än vad jag tror att jag gjorde tidigare. Försökte mig på ett par spinn på en hand men det var alldeles för överkurs så jag gick över på två händer istället och då gick det skitbra, speciellt åt vänster, kändes riktigt bra. 


Analyserade även min ridning och kom fram till att det vart mycket bra att backa och gå tillbaks att rida på tränsbett igen. Det vi hade störst problem med att göra på en hand idag var twotrack åt höger. Istället för att flytta henne ordentligt med benen använder jag alldeles för mycket hand. Det gör Paj stressad vilket gör att vi inte kommer någonstans utan bara börjar bråka. Om jag istället använder mina sketna taxben går livet lättare och både Paj och Linnea är nöjda efter passet. Kommer dock fortsätta rida på tränsbettet men ta stången ibland för att checka av lite. Mitt enhandssjälvförtroende låg rätt lågt innan idag eftersom det gick så dåligt tidigare, men nu har det återhämtat sig liiite i alla fall. Känns bra




Kommentarer
Postat av: mor

Såå fin bild!!!

Svar: Tack mor :) (gissar att du menar den nedre :P)
Linnea

2014-08-19 @ 21:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0