20140802

Så var nationals över för min och Pajs del iår. Idag hade vi bara en reining på schemat och jag är jättenöjd med henne! Hon var verkligen hur fin som helst på framridningen och bara det är guld. Inne på banan blev hon lite stirrig i ena hörnet men utöver det gick hon väldigt bra. Är så nöjd med henne! Vi höll oss mer centrerade i båda spinnen idag än igår, och känslan jag fick av henne var mycket bättre, inga tendenser till att ställa sig utan kunde även stå still när jag bad om det. Båda rollbacksen gick också helt ok.
 
 
Allbreed reiningen var visst nån form av cup och vi slutade totalt 8 av 19 med våra två starter. Tyvärr är det ju lite så att många quarterryttare använder allbreedklasserna till att värma i vilket gör att allbreed blir fulla med quarters och ryttare med andra raser kanske inte vågar sig dit. Som det var nu var det nog jag och ev en till som inte red en quarter... Visserligen är det många som nollar sig medvetet men det är ju fortfarande inte sådär våldsamt roligt att starta en klass som rookie när stora delar av eliten finns med på startlistan...
 Nå skit samma, jag tävlar ju ändå för min egen skull, och jag är som sagt väldigt nöjd! Bestämde mig även att stryka mig i horsemanshipen till imorgon, Pajs har ju så fint meddelat att hon inte vill hålla på med pleasure, horsemanship eller trail så då får jag väl glatt acceptera det och hålla mig till reining och western riding

 
Kan man inte vara bäst får man vara rosastast höhö
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0