20140428

Så var Spring Break slut för iår. Jag är verkligen supernöjd med min lilla häst. Vi har verkligen lång väg kvar, det är jag mycket medveten om, men dom framsteg hon visat under helgen har varit enorma! På hela helgen har hon inte protesterat eller visat dåligt humör en endaste gång, trots svinlånga dagar, gassande sol och en hysterisk matte. Hon var varit helt cool både vid transporten och framridningen, vilket i princip var en omöjlighet för ett år sedan. Inne på banan har hon visserligen tyckt att det varit lite läskigt, helt själv och med domare, publik och andra ekipage som kollar på en, men alla hovar har vart i marken under alla våra ritter! 
 
Att hon bara blev bättre under helgen känns verkligen hur kul som helst. Under fredagen red jag på tränsbettet, för att jag själv skulle känna mig lite tryggare och jag tror att det var ett smart val. Dock blev vi diskade i andra klassen för samma bett hade på ett magiskt sätt blivit ogiltigt i alla NRHA-klasser vilket var lite spännande eftersom första domaren godkände det. Men det bryr jag mig egentligen inte om, hade nog ridit på det ändå även om vi blivit nollade i första klassen pga det. Men lille hästen skötte sig och jag är väldigt nöjd med vändningarna i rollbacksen och bytena. Det där med att stanna är ju däremot inte alltid så roligt och spinnen flöt ut hejvilt, men där krävde jag inte så mycket av henne heller så. Dock var spinnen mycket bättre i andra klassen så det gick framåt där
 
 Under lördagen blev det bara en start för oss. Hade strykit oss från WR vilket verkligen kändes som rätt beslut såhär i efterhand. Dock valde jag att ta stången till reiningen efter lite velande. Men det gick bra, hon kändes fin på framridningen och svarade rätt ok på hjälperna och inne på banan gick det även över förväntan. Visst det går riktigt fort, någon skillnad i tempo på stora och lilla är inte alltid så märkbart och att alltid vara överens om när vi ska stanna är inte heller det enklaste.. Men jag pressade inte henne så mycket i den här heller utan fokade mest på att undvika rodeo, vilket vi lyckades med!
 
Söndagen innebar två ritter. Den första var nog den bästa under hela helgen. Jag gick på henne lite mer än jag gjort tidigare och jag tror att jag lyckades göra det alldeles lagom. Fick till en ritt som jag faktiskt var helt ok nöjd med. Tyvärr ville inte den riktigt bli filmad så jag kan inte se hur det såg ut, men jag tror jag överlever ändå. Roligt var att jag bara fick 1 poäng mindre än hon som vann klassen och den ritten så jättefin ut, så det gör ju att jag känner mig ännu mer nöjd. 
Andra ritten sket sig däremot totalt men det var enbart pga mig. Jag var riktigt trött och Paj likaså men hon gjorde ändå sitt bästa. Jag däremot glömde hur man ska räkna ordentligt och gav upp i princip efter första missen som kom direkt. Men trots en dålig ryttare gjorde Paj ändå sitt bästa vilket inte är så lätt när man haft en riktigt riktigt lång helg. Vi kunde till och med stå helt still inne på banan vilket varit omöjligt vid andra tävlingar. 
 
 
 
Kan som sagt inte säga något annat än att hon vart en pärla under hela långa helgen och jag är verkligen superstolt över henne!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0