20130930

Måndag igen. Har haft en stört lång helg med tanke på jag vart ledig sen i torsdags.
Fredagen gick som sagt åt till att göra BE-teorin, hämta strö och rida häst. På kvällen kom Ewe och mycket mer än det hände inte. Lördagen chillades, for en sväng till Falköping och lagade stört god lasagne till middag (ja mor riktig mat). På kvällen blev det oktoberfest och det var rätt kul, trots att det kändes som att man inte gjorde så mycket mer än att köa. Köa in, köa till garderoben, köa till toaletten, köa till baren..
 
Igår var det hopptävling som gällde! Jag och Paj var med i en Pay and Jump här i Skara och ställde upp i 50 och 70cm. I 50 var det typ kids med shettisar och jag höhö. Men nästa gång kanske vi får höja lite grann i alla fall haha.
Oavsett så gick det bra, Paj tyckte det var kul att hoppa och jag behöver typ bara sitta och styra. Dock blir hon så jävulskt het efter hindrena och i alla svängar trycker hon ut bogen som tusan. Måste nog våga hålla i henne lite mer än vad jag gör nu. Men skit samma, hon tycker det är jätteroligt i alla fall och så länge det är små babyhinder så går det ju bra. Slutsats av dagen blev två felfria rundor och en nöjd häst och matte
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0