20130916

Eh ja just det, det var ju det här med att blogga lite också... Har typ haft fullt upp dom senaste dagarna. Eller ja, det beror ju på hur man ser det.
Var och tävlade på KbWRs tävling i lördags. Blev WR och RE för oss. Hon kändes fin på framridningen och stressade inte upp sig för mycket, fick till ett par fina byten också. Dock blev det lite trixande inne på banan i andra bytet och lite stirrande på publiken, men överlag gick wr rätt ok. Ynghagen var dommare och berömde mig för att jag red henne så mjukt, hon sa även att det var himla synd att hon hoppa lite för annars hade vi placerat oss riktigt bra så det var ju roligt att höra. Istället kom vi 10 av 19 ekipage men jag trodde vi nollade oss så det var ju ändå kul höhö.. I reiningen gick det däremot sämre. Kände på mig att det skulle bli rodeo vilket det också blev. Hon gjorde precis som sist vi var i Ulricehamn. Började ställa sig innan vi ens kommit igång med möstret. Var tvungen att ta med två händer för att hon skulle lägga ner och efter det gick det lite bättre. Dock blev det mycket slarv i rollbacksen, stoppen och spinnen men jag hade ju inte precis väntat mig så mycket mer. Efter jag var klar gick jag ut på framridningen igen och där gick hon som en liten klocka. Jättebra form på långa tyglar, superrollbacks och lyssnade på allt hur fint som helst. Ibland är hon ju en liten jävul min gode Paj. Men men, vi jobbar på med att skaffa oss erfarenhet inne på banan så det är inte mycket mer att göra än att kötta på (extremt obehagligt uttryck btw).
Evelina var med som slav så det blev en massa bilder. Det finns typ tiotusen på hennes telefon som vi inte orkade föra över på datorn igår så tillsvidare får ni hålla till godo med dom här..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ystret

Snygg-Paj!

Svar: Ja hon tar sig :)
Linnea

2013-09-16 @ 21:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0