20131017

Min lille häst är schizo. På riktigt. Hennes transporthistoria är ju rätt spännande. 
Började med att hon inte ville lastas och inne i transporten försöker hon hoppa över bommen.
Fick bort lastproblemen och hon började stå fint
Hon slutade vilja gå på men stod fortfarande fint 
Och nu förtiden typ springer hon in i transporten men lever jävel speciellt i vänsterkurvorna.
 
Idag gick det lite ostadigt att köra till ridhuset, men när jag lastade ut henne rörde hon inte en muskel medans jag klädde på henne. På väg hem stod hon däremot hur lugnt och fint som helst med bara nått litet tramp i nån sväng.
 
Får jag välja så tar jag hellre en häst som är svår att få in men som står lugnt än tvärtom. Att få in hästar i transporten vet jag hur jag ska lyckas med, men när dom vevar runt under färden är det lite jobbigare. 
 
Nåväl, vi ska nog få ordning på det här också även om det innebär att jag har lite hjärtklappning i alla rondeller.
 
Det gick i alla fall bra att rida, hon var rätt bra taggad men vi lyckades ändå få till ett par bra spinns till och med åt det svåra hållet. Yey!
 
Nu ska jag nog gå och sova så jag orkar med den sketna hemtentan imorgon också. 3 frågor kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0