20131010

Blev ett pass på ridbanan idag. Tränade på min sits och att sluta vika handlederna när jag ber henne om något. Är verkligen något jag kommer få jobba mycket med för jag får hela tiden påminna mig om det. Skulle allt behöva nån som står och skriker om det nästan konstant.. Men jag tycker det gick bra, får henne att verkligen jobba med ryggen och driva på bakifrån. Måste sluta åka häst och vänta på att hon ska jobba själv. Dock får jag inte riktigt samma bra känsla i vänster varv speciellt i galoppen, där orkar hon inte riktigt hålla formen lika bra. Ridbanan är rätt smal också så det blir mindre volter än vad vi kan göra hemma eller i ridhuset, men det är bra för då kan intr jag fuska lika mycket heller




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0