20131004

Så det till det som var lite roligare igår. Själva ridningen.
Fick dock börja med att vänta ett tag i ridhuset vilket Paj var måttligt road av. Däremot var cuttingmaskinen lite roligare kom hon på när hon pillade på linorna..
 
 
 
Meeeeen i alla fall. Fick göra väldigt basicgrejer för att han skulle kolla lite vars vi var och så. Han frågade vad jag ville ha hjälp med och på sista tiden har jag tyckt att hon bitvis känns så svajig, speciellt i traven. Rumpan eller bogen bara flyter iväg och jag vet inte riktigt vad det är jag gör som får det att hända... Han började med att kolla på oss i skritt och trav och sa att det inte såg ut som att hon hade någon låsning eller annat problem i kroppen så det var ju väldigt skönt att höra. Det kan lätt göra att dom blir svajiga annars, så han hade förväntat sig något sådant. Dock kom han rätt snabbt fram till att det är mina handleder som fuckar upp allt. Istället för att rida med raka handleder viker jag dom, och vrider även mitt bäcken lite fel. Däremot tyckte han jag satt rätt bra i övrigt så det var ju kul. Men nu måste jag verkligen träna på att rida med RAKA handleder och istället göra större rörelser eller hur jag ska förklara det. 
Han tyckte överlag att hon gick bra så fort jag gjorde rätt (no shit att det är jag som fuckar grejer) och att hon var en väldigt väldigt känslig häst vilket han tycker är bra. Själv kan jag mest tycka synd om henne ibland när jag är klantig och ger hur mycket signaler som helst och hon inte vet vad jag vill. Men jag får jobba med det helt enkelt
Så kort kan man säga att jag är nöjd med ridningen, gillade hans sätt att tänka. Är aldrig någon tränare som tidigare påpekat att jag sitter som ett retard med min kropp. 
Gillade också att så fort vi tappade något sa han vad det berodde på, tex nu tappade du din inner axel vilket gjorde att din linje mellan höften och handen kom i fel vinkel vilket gjorde osv osv. Mycket bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0