20131003

Dagens skola gjord. Hade diskussion imorse där klassen blivit indelade i grupper som skulle representera olika delar av ett europaråd. Min grupp fick kaninproducenter i Frankrike, Spanien och Italien. Dom andra var Eurogroup for Animals, Grekland, Italien, Schweiz och Spanien. Vårt mål var kortfattat att komma överens om gemensamma regler som ska gälla för kaninhållning inom produktion i Europa. Var mycket roligare än vad jag trodde att det skulle bli, men inte alls så som jag trodde att det skulle bli. Nu inser man verkligen hur svårt det är att förhandla fram gemensamma regler när det är så många parter inblandade. Alla har olika saker i fokus och frågor som är viktigare än andra. Väldigt lärorikt med andra ord
 
Nu har jag käkat lite lunch och ska försöka fixa klart så mycket jag bara kan inför lördag så jag inte behöver sitta hela kvällen imorgon..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0