20131002

Gick rätt bra att rida idag. Tränade förvänd galopp och Paj tyckte det var rätt bra jobbigt, men skötte sig fint. Tror dock att hon har ett par älglöss på sig för hon blir rätt bra irriterad när man värmt upp och vill gärna studsa lite då och då. Så är hon väldigt känslig för att ha flugor på sig också, sitter det nån på rumpan på henne blir det ett väldigt väsen...
I galoppen var jag bitvis tvungen att hjälpa henne lite och sitta på två händer, gillar inte riktigt att göra det när jag rider på stång, men ibland måste man. Förstår dock inte riktigt meningen att rida på stång om man alltid rider på två händer så som vissa gör. Varför inte hålla sig till tränsbett då? Måste ju vara riktigt svårt att få till allt på en hand om man vant in sig och hästen att rida på två händer på stångbett. 
 
När jag ridit klart och hade henne i stallet tyckte hon det var hemskt kul att springa ut till hagen ett par gånger, istället för att stå lugnt kvar och äta som en vanlig häst, medans jag gjorde annat. BusPaj. Är som svårt att bli arg på riktigt på henne för hon är ju som så jävla söt haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0