20131125

Kanske ska uppdatera på hur helgen gick
 
Var ju Pay & Jump i lördags, jag och Pajz ställde upp i 60 och 80 cm. Första klassen gick väl helt okej, hon var väldigt taggad så det gick undan rejält och jag slarvade endel med både ridning och styrning men men. Vi tog oss runt och hon verkade gilla det. Kollade lite på ett par hinder men hoppade allt i alla fall
 
I andra klassen vart jag lite nervös för hindrena såg helt plötsligt så väldigt höga ut, men Pajz körde på! Jag ansträngde mig lite bättre i ridningen och kände att jag hade mer kontroll på henne och lät henne inte bara springa på och det gick helt okej bra. Kan ju inte påstå att vi har nån bra stil eller teknik eller så, men vi håller ju oss på rätt låga höjder ändå så.. Det är dock så sjukt mycket jobbigare att rida en hoppbana än ett reningmönster så efter näst sista hindret var jag helt slut och tyckte vi var nästan klara så jag slutade rida. Det gjorde så vi rev sista och jag nästan trillade av direkt efter pga ett lite missförstånd. Har spektaklet på film som jag ska försöka lägga upp när jag orkar.. Men i alla fall var det en riktigt rolig dag och Paj skötte sig så himla fint, hoppade allt och har verkligen driv och sug mot hindrena. Och så länge jag rider henne och inte bara släpper så går ju allt mer kontrollerat till också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0