20130507

Oh vad jag har vart duktig idag. I alla fall när det gäller hästarna..
Var och hjälpte Jenny först som sagt. Var skitkul att testa Ängla. Är som sagt alltid kul och bra att prova rida andras hästar, man lär sig mycket på det. 
 
 
När jag kom hem tog jag och Kajsa en liten tur och kollade på fåren och lammen. Dom är ruskigt söta, men Kajsa var inte riktigt lika imponerad av dom utan ville mest äta (för ovanlighetens skull....)
 
 
När Kajsa var klar kastade jag in Paj i transporten och åkte till ridhuset. Var nån vecka sen vi var där sist så jag tyckte det var dags. Som vanligt var det tomt också och tusen grader varmt. Gjorde egentligen inget speciellt, bara red igenom henne ordentligt och kollade så att allt satt och att hon inte hade några låsningar. Gick bra och hon lyssnade fint. På slutet gick det riktigt bra med galoppen och fattningarna. Tror nog hon kan ha lite träningsvärk imorgon. När jag ridit klart passade vi på att tvätta henne. Flera dagars gammalt intorkad svett vart vi av med. Även att hon var superduktigt för att vara första gången jag spolade av henne för iår. Stog som ett litet ljus när jag höll på
 
 
Nöjd häst efter ridningen
 
 
Nybadad men i en mindre smickrande pose (hej underhals)
 
 
Föresten så är det så roligt att åka till SoRF. Dom kidsen som finns där ställer så roliga frågor. Alltid när nån ser oss hörs det "Åååååååååååhhhhhhhhhh vilken fin häst" och dom som vågar sig fram och prata lite frågar alltid
Vad heter hästen?
Rider du western med henne?
Tycker du om western?
Har du hoppat med henne?
Lite roligt faktiskt. Lite mindre ofta får jag frågan varför hon har ett blått öga.. Kul hur kids tänker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0