20130326

Så en liten uppdatering då...
 
Tyskland:
Det var skitkul! Är alltid så roligt att hänga med min familj. Den är rätt awsome som sagt. Och så var ju Johannas kille Rick med också, han är helt okej han med. Bitvis. När han inte drygar sig. Vilket han gör ibland. Men ändå. Gillar i alla fall folk som har lite humor och inte är allt för stiffa. 
Vi lallade mest runt i Hamburg, drack öl, svor över att ingen tog kort nånstans och att ingen pratade engelska, åt massor, gick på konsert och hade det allmänt trevligt. Kan dock tänka mig att Tyskland är ännu trevligare på våren eller sommaren. Men så är det ju med dom flesta ställen.. Vi bodde bra, mitt i stan, och jag hade en gigantisk säng och ännu större kudde helt för mig själv. Vaknade en morgon av att jag låg på kortvägen, men det gick bra det med..
Kändes i alla fall extra kul att kunna klämma in en extra familjeträff under året så det förhoppningsvis blir tre gånger alla är tillsammans istället för bara två.. Lite synd att Sverige ska envisas med att vara så långt så man inte kan träffas så ofta..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
Påsklovet so far..
 
Hade lite föresenat 27års kalas i lördags. Var riktigt roligt men jellyshotsen blev tyvärr inte riktigt så goda som vi hade hoppats. TROTS att jag följde receptet! Hädanefter ska jag aldrig mer följa recept i alla fall inte när man gör shots.. Men Jesper, och bitvis jag, lyckades göra om dom under kvällen och då blev dom mycket godare. Var popcornskrig under kvällen vilket vad sjukt spännande på morgonen när vi vaknade och det krasade precis överallt där man gick. Men det var en trevlig fest.
 
 
Har lekt lite med hästarna. Nu har vädret börjat ge med sig och tina upp så det går att gå normalt på gården utan att riskera livet. Var ute och promenerade med Paj igår och hon var chill. Var ute och red idag och då var hon inte riktigt lika chill.. Var nervös för det mesta som jag skrev tidigare, men det gick bättre på slutet. Var i alla fall perfekt väder. Efteråt hjälpte Paj till att mocka hagen lite..
 

 
Hade ju tänkt att jag skulle åka till Göteborg nångång nu under påsk, men det blir inte av. Har insett att jag inte har pengar och dessutom känns det lite som att jag vart borta massor fast jag egentligen kanske inte har det. Men ändå.. Så det blir att vara hemma i Skara istället. Men man kan ju göra grejer här med...
SWR hade ju sin första träningstävling för iår i lördags också. Hade ju tänkt att jag skulle starta trail, horsemanship och reining med Paj, men det fick också vara. Pengarna satte stopp för det också. Var ju tvungen att fixa både bilen och transporten som inte gick igenom besiktningen, men nu är det klart för iår i alla fall. Och nu har jag förhoppningsvis inga stora oplanerade tråkigaskitutgifter den här månaden så vi får preppa inför nästa tävling helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0