20130307

Alltså vilken jävla häst jag har! Var till ridhuset som sagt och det gick hur bra som helst!! 
Började värma henne och  hon bollade ihop sig direkt jag bad om det. I början var hon lite svajig och jag fick jobba för att få koll på bogarna, men efter att vi gjort mycket skänkelvikningar, öppnor och slutor och hon frustat loss ordentligt släppte det och allt gick svinbra! Hon bara gled runt, gjorde precis allt jag bad om utan problem och med mig fånflinandes på ryggen. Inga försök att kasta upp huvet henner utan hon gick så stabilt och i en supergo takt, inget stressande.
 
Dom sista 10 minutrarna slängde jag på stången för att testa lite och det var helt absurt hur hon gick! Har lekt med stången ett par gånger tidigare, men aldrig riktigt krävt något utan mest låtit henne känna på mundelen och så.. Jag satt upp, bad om liiite jobb och hon bara levererade!
 
Jag blir så jävla stolt över henne när allt bara faller på plats, och om man får dryga sig lite (och det får jag göra bäst jag vill eftersom det är min blogg) så blir jag lite imponerad över migsjälv också som lyckats göra såpass mycket rätt med henne att det gick såhär bra idag. Gång på gång förvånar den här lille hästen mig och den känslan man får när hon går som en liten gud är ju obeskrivlig. Hon har verkligen potential att bli en sån jävla bra häst bara jag gör rätt. Försökte filma lite men det är ju som svårt att lyckas pricka att rida precis där kameran är, plockade iaf ut ett par suddiga bilder från filmen.. Bättre än inget haha!
 
 
 
 
Jag borde jobba på att inte kolla ner så mycket utan mer framåt. Fast den här bilden är iof mitt i en ryggning but still...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0