20130305

Just det. Jag fick ju finbesök igår
Satt och kollade på tv i godan ro på kvällen, minding my own business, när det knackade på dörren. Tänkte att det var Göran som kom med post eller nått så jag gick och öppnade med min sluskigaste hemmauppsyn någonsin. Dock var det inte Göran utan en polis med tillhörande kollega i bil bakom. Killen var runt 30 kanske och frågade om jag saknade ett par hundar.
Tydligen så hade nån tant fångat in två jack russels och någon annan ringt till polisen och saknat sina hundar. Men personen som saknade sina hade dom inget namn på. Wierd.
Nåväl, saknade ju inga hundar och visste ingen här som har JRs heller så jag kunde inte hjälpa till. Skickade in honom till Göran istället för jag gissar att han har mer koll än jag.
 
Men det är nått med män i uniform alltså. Tänkte på det förra sommaren när jag jobbade på polisstationen i Falköping. Personer man aldrig skulle kollat på annars blev som direkt mycket trevligare att se på iklädda polisutstyrseln. Man är ju rätt fjantig ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0