20130606

Sådär ja.
Då var allt lugnt igen ett tag.
Var ju och hämtade mina grejer hos Jonas imåndags = transporten full med gook. Eftersom jag var tvungen att använda transporten idag och åka och träna och tvätta Paj så skulle den tömmas. Igår kom Madde ut hit på dagen och vi var ute och red. Back to the crimescene där jag och Paj plumsade i dammen bland annat. Denna gången klarade vi oss trots att det var kor i närheten.
Men i alla fall, när vi hade ridit klart var klockan mindre än vi trodde så hon hjälpte mig att tömma det mesta. Dom flesta lådorna fick bo i ladan och några grejer fick komma in i mitt redan överfulla lilla hus. På nått sätt fick allt plats ändå. 
När det var gjort åkte vi till stan och jag klippte Lotta och Petra. Sen rejva hem igen och försöka städa iordning lite så resten från transporten, dvs den gigantiska och svintunga tvbänken och skoskåpet skulle få plats. Plus att jag hann skriva ett par rader på reflektionen som skulle in idag. Visst inget måste att skriva den, men går det att få överbetyg vill man ju ha det. 
Men i alla fall så fick jag awesome bärhjälp till det sista på kvällen så nu står tvbänken på plats, den gamla fick flytta ut i ladan. 
 
Idag hade jag planer på att göra massor. Mocka klart hagen (en jävla gång för alla), skriva klart reflektionen och åka och träna och tvätta Paj. Bara det tar ju ett par timmar med all hennes man.. Meeeeeeeeeeeen nu blev det inte riktigt som planerat. Tog inte tag i mitt liv förän vid 16. 
For iväg med Paj och det gick rätt bra att träna idag. Hon freakade lite vid lastningen och ville inte riktigt vara med, vet inte vad som flugit i henne nu eftersom det gått så himla bra på sista tiden. Men vi får väl träna lite mer helt enkelt. Men själva ridningen gick bra i alla fall. Och badningen också, fick spola henne i ansiktet utan att hon försökte mörda mig utan stod lugnt och snällt så jag kunde tvaga hennes extremt skabbiga lugg två gånger. 
Efter vad som kändes som tusen år var hon i alla fall ren, pälsglansad, och klippt. Numera hänger hennes svans inte i backen när hon står utan håller sig på en mindre livsfarlig höjd. 
 
När jag kom hem var klockan strax efter 20 vilket betyder att jag hade mindre än 4 timmar på mig att skriva skitet. Kom in, satte mig vid datorn och upptäcker att internet är död! WTF?! Blir som lite trixigt att lämna in en grej på fronter om man inte kan komma ut dit. Panikade lite och sprang ut till Göran och frågade vad som var fel. Jo internet hade legat nere hela dagen, kan ha berott på att dom gräver en bit bort. FUCK, tänkte jag lite snabbt och frågade om han testat stänga av modemet. Nope men det skulle han göra. Medans han gjorde det psykstressade jag mig genom en dusch beredd att åka till skolan, nu med lite mer än 3 timmar på mig att skriva... Men som genom ett under levde nätet och jag kunde börja. Hade inte vart nå problem att hinna klart med det till 23.59 om det inte var så att Tezz påminde mig om att det var en A4 för betyg 4 och en A4 för betyg 5. Det hade ju jag nånstans i min skithög till hjärna missat, så när jag trodde att jag var klar hade jag bara gjort hälften. Så det var bara att panikskriva lite till, dra på med det värsta ordbajsandet jag nånsin dragit på med och fick ihop lite drygt två A4 sidor som lämnades in 23.57 alltså med hela två minuters marginal! Hells yeah!
 
Nåväl så går det väl när man prioriterar dåligt. Eller bra. Eller dåligt...
 
Men NU har jag alltså sommarlov på riktigt fram till måndag 0630 då jag ska infinna mig på Viking och jobba. 
Det är bara ett par små saker jag ska hinna göra innan dess... 
Imorgon är det nationaldag och det ska firas med grillning här hos mig. Kommer lite folk från klassen som vill leka på landet och peta på hästarna. Ska bli riktigt kul. Planen är att testa grillpizza och se om det kan vara nått. Så var det lite folk som ville bli klippt också så det ska också fixas imorgon
Innan det ska jag dock hämta en ny soffa och vara och handla. Tänkte faktiskt att jag ska kliva upp tidigt imorgon så jag hinner mocka den där hagjäveln så jag kan byta åt hästarna på fredag.
 
Sen på fredag är det ju NSBA på Axvall. Jag och Paj ska vara med i Trail och Horsemanship. Känns inte som att jag ridit så mycket ordentligt på dom senaste dagarna så vi får väl se hur det går. Och på tal om det kanske jag borde smörja grejerna innan det, dom är ju fortfarande täckta av en hinna dammvatten... 
Efter tävlingen ska jag åka och hämta skor jag ska ha på jobbet. Och på kvällen bär det av mot Alingsås. Madde har fyllt år och tagit examen så det ska firas. Skulle även behöva hinna gå på systemet eftersom det jag hade hemma på nå konstigt sätt tog slut... Wierd..Så tillbaks på lördag för att förhoppningsvis inte ha en massa saker att göra under lördag och söndag. DÅ ska jag banne mig bara ligga och pilla navel och hoppas på att det blir bra väder!
 
 
Just det, jag har ju grävt mig ett grönsaksland också
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0