20130729

En liten uppdatering om vad som hänt i helgen då
Lite lätt impulsaktigt tog jag Paj och åkte ner till Jonna utanför Jönköping. Dumpade Paj i Jonnas kompis stall där hon skulle få bo en natt och drog till stan och shoppade hejvilt. Eller ja, inte så vilt kanske. Men en ny bikini, en klänning, ett linne, ett par skor och lite underkläder blev det. Sjukt nödvändiga grejer for real! Sen till Jonnas mormor, hämta lite grejer, bland annat hemmagjord kräm! åka vidare till stallet där Jonna och Skorpan bor, käka och leka lite med Skorp, tillbaks till Paj och de andra hästarna som stog där. Stallet var fullt med riktigt läckra welshar. Det reds och hoppades lite. Paj var inte riktigt på humör, svajade fram mot hindrena och stannade så jag fick trycka över henne. Dock blev det bättre efter ett par språng och jag gav mig. Sen putsades det hästar för fullt inför söndagens event!
 
 
(Och kräm som är så gott)
 
Vi var hemma och i säng runt 0130 och upp igen strax efter 0500 för att hinna, vi skulle ju tävla! Jag åkte alltså ner för att dels leka med Jonna och dels vara med på en pay & jump. Vi var 3 våldsamt glada tjejer med 4 sjukt söta hästar. Jonna och Skorpan, Jonna och Columbus, Erica och Henkel och Linnea och Paj. Jag startade 40 och 60 cm och det gick helt sjukt bra! Hon kom på efter nått språng på framridningen att det ju faktiskt var rätt kul grej det där med att hoppa och inte alls sådär läskigt som hon tyckte dagen innan. Hon riktigt sög på alla hinder så jag fick bara sitta och försöka styra och hålla i mig. 
Jag var så himla glad och nöjd med henne efter första klassen och ännu mer efter andra! Kan inte säga att det var min snyggaste ridning, men det skiter jag i. Min lille gris hoppade allt trots att vi kom fel på alla hinder och jag satt och tjöt på ryggen på henne. SötPaj
 
 
Två rosetter fick vi med oss hem också. Är en sån där barnslig person som älskar rosetter
 
 
Paj och Skorpan blev bästa polare i transporten
 
 
Den snygga 60 ritten, man får skratta åt mig det är helt ok för det gör jag själv också, men jag är ändå sjukt stol över oss båda
 
 
En av de sjukaste med hela tävlingsdagen var att 20 över 10 på morgonen hade vi alla tävlat klart. Har nog aldrig varit med om en tävlingsdag som gått så fort! Tänk om alla tävlingar gick lika snabbt. Hela tävlingen flöt på väldigt smidigt och fint, sånt gillas. Nu peppar vi start för rikset nästa helg, men vi får väl se hur det går. 4 klasser på en dag med rätt många deltagare i varje så Paj lär nog hinna bli trött innan det är dags för hoppningen som är sist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0