20130726

Idag var jag på ridbanan med lille Paj, hon var ett riktigt svin idag och hade glömt/förträngt/sket i allt vi jobbat och tränat på dom två åren vi haft varandra.
Jag bad: spin åt höger, Paj tolkade: stegra och snurra runt hejvilt.
Jag bad: flytta bogen, Paj tokade: tryck emot så mycket du bara kan
Jag bad: galoppera normalt på en volt, Paj tolkade: Spring så fort du kan, kasta gärna med huvudet bitvis också och vid tillfälle, studsa lite extra och byt till korsgalopp för det glada nöjets skull
Jag bad: skritta normalt hem, Paj tolkade: ta oss hem i ett hiskeligt tempo och hitta gärna på en egen gångart på vägen
 
Slutsats av ridningen, jag var ofokuserad och Paj tyckte att jag borde skärpa mig innan jag tror att jag kan få något gjort. Men ridbanan var bra!
 
 
 
(förra året)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0