20130710

Dagens fail:
Kom hem från jobbet, packade in Paj i transporten och åkte till ridhuset. Var astaggad på att rida ett ordentligt träningspass på bra underlag. Kom fram och borstade av det lilla livet, all is good so far, sen skulle jag sadla och insåg att jag visst tagit med mig allt utom en sadelgjord. Crap! Det var bara att glatt rida barbacka istället. Men det var nog rätt bra träning för både mig och Paj. Har inte alls samma balans på henne som jag har på Kajsa, men det är ju av förståeliga själ kanske..
Det blev i alla fall ett riktigt bra pass trots att hon hoppade och skuttade lite i galoppen. Men hon gör det som så litet och fånigt så man sitter bara och garvar åt henne. Fick till ett par riktigt bra spins också, mycket bättre än med sadel. Kan vara för att jag omedvetet sitter och trycker på henne med knäna när jag rider med sadel, men nu när jag var barbacka har jag lite bättre koll på min sits känns det som. Jag blir mer noggran helt enkelt. Red på stången igen och egentligen känns det lite väl tidigt att rida så pass mycket med den, men eftersom hon gillar det och går så jävla bra med det så får jag väl köra på. Hon fipplar inte alls lika mycket med huvudet som hon gör på tränsbettet. Är ju även en väldigt mild stång med korta skänklar, perfekt rookiestång alltså
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0