20130705

Jag har världens bästa häst! Idag var hon helt fantastisk. Först nemas problem med transporten. Sen var hon en liten ängel under träningen. Travade på i ett lugnt och stabilt tempo trots att det var tusen flugor överallt. Jag som trott att det skulle vara mindre sånt skit i luften eftersom det ändå blåste på endel, but I was wrong. Dom mindre flugorna var i och för sig borta, men fler bromsar var ute.
Nåväl, red i alla fall på stången igen. Hon gillar verkligen det bettet! Efter att vi fått till ett par riktigt finfina fattningar tänkte jag att det var dags att utmana och pressa oss lite mer. Ska man komma framåt måste man väl göra det ibland, så jag tänkte att vi testar lite byten. De första två gångerna hoppade hon lite i bytena och fick korsgalopp nångång också. Vad gör jag för fel frågade jag mig då, jo du rider inte din slappe jävel du bara åker häst, svarade jag mig. Det kunde jag ju inte argumentera emot eftersom det var rätt så jag satte igång och rida. Vad gör hästen om inte klockrena byten i båda varven! Lugnt tempo, stabil och lagom låg form, och byten så mjuka så jag knappt märkte det bara jag la på den nya innerskänkeln och pussade på henne. Jag ville kissa ner mig av lycka men hoppade av och gick in istället. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0