Jan. 03, 2013

Har vart ute nästan hela dagen. Började med att fixa stallet och sen rida Paj. Eftersom jag inte har en ordentlig ridbana får jag hålla till godo med att rida i en av hagarna och det är ju lite blött och kletigt just nu. Det blir alltså mycket skrittarbete men det är nyttigt, back to the basics..
Jobbade mycket på att få henne att lossna i bogarna, det är vänsterbogen som ställer till det lite för oss då hon har lite tendens att hänga på den men det har ändå blivit mycket bättre på sista tiden. Dock märks det ju i allt vi gör så vi får fortsätta kämpa. Mycket skänkelvikningar, flytta bog och rumpa ett steg i taget, och det gick riktigt bra. Hon lär sig så himla fort den lille ponnien och jag blir så stolt
 
 
 
När jag ridit klart mockade jag hagen, alltid lika spännande när det blir vår, snön smälter och all skit syns igen. Nu när traktorn funkar ska jag nog köra ett varv och skopa upp allt nån dag så det blir fint.
Sen fick jag laga lite staket, tråden hade lossnat på ett par ställen men nu är det helt och fint igen.
 
 
Trackback
RSS 2.0